Beginnings

Saturday 4 February 2012

SUNTIKAN IMUNISASI @ POLIKLINIK EHSAN


Pertemuan kali ini dengan Dr.Khairul Bariah seorang doktotor pakar kanak-kanak (juga panel di Pusat Perubatan Ar-Ridzuan, Ipoh) agak lama, bercerita tentang perkembangan Sofea.Terutamanya berat badan Sofea yang meningkat walaupun sedikit iaitu daripada 5.2kg ke 5.4kg. Kemudian perihal suntikan pelalian termasuk suntikan tambahan pneumococcal kali ke-3 (booster) perlu di ambil sebelum Sofea berusia 2 tahun.Mama mesti take note...penting ni.

Hal pemakanan semestinya hal susu yang digunakan Sofea. Mama memberitahu doktor bahawa mama telah pun menukar susu Sofea kepada susu Pediasure (susu pemakanan lengkap). Setelah mencuba beberapa hari nampaknya, masalah yang sama dialami oleh Sofea apabila menggunakan produk 'diary milk', iaitu kahaknya banyak, dan pernafasannya agak 'bising' seperti kena 'lelah'.Jadi doktor kata gunakanlah susu yang Sofea gunakan sebelum ini, Isomil Plus.

Sebelum pulang, ketika membuat pembayaran, seperti biasa doktor akan bagi 'goodie bag' untuk Sofea (Salah satu sebab kenapa saya suka klinik ni, walaupun 'charge' nya agak mahal berbanding klinik lain tapi layanan nya bagus dan semestinya daripada pakar).


 Goodie Bag Given by Poliklinik Ehsan

 Guess!Guess!Guess!:Keep Guessing :-D

Tadaaaaa! Sample susu Isomil Plus: Suka Sangat :-D

Selain daripada hal berkaitan susu doktor juga cadangkan pengambilan 'supplement Neurogain for Kids'. 'Supplement' ini mungkin dapat membantu perkembangan Sofea. Cerita 'Supplement Neurogain for Kids' ini akan diceritakan pada entry seterusnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...