Beginnings

Friday 6 April 2012

SERIOUSLY!

...I am drooling of these things...

Cer teka? Cer teka? Apa benda yang meliurkan tu?
.
..
...
....
.....


I am drooling the baby food maker yang sangat "meletop" tahap "kebabusss". Setelah buat "research" mengenai "baby food maker" ini melalui kawan-kawan + Mr.Google. Mama mendapati tiga (3) jenama diatas adalah terpilih untuk dipertimbangkan.Calon-calonnya adalah:

Mr. Vitamix, Mrs. Beaba Babycook and Mrs. Brezza (ikut suka hatilah apa jua "gender"nya).

Betapa bersungguhnya mama buat "research" tentang "baby food maker" ni sampai tahap buat "table: compare & contrast between these items.Setelah melihat jadual tersebuat lagi jelaslah "pros and cons" untuk setiap jenama di atas. Oleh itu, kalau nak membeli ni kenalah "ukur baju dibadan sendiri" dan mengikut keperluan.

Kepada Mr. Vitamix,
Mama perlu ucapkan selamat tinggal, kerana sesungguhnya kami tidak mampu untuk memilikimu buat masa sekarang ini. Hargamu terlalu mahal sehingga mencecah RM3ooo.oo.Walaupun kemampuan mu untuk mengisar daging tidak perlu diragukan lagi.  Sayonara...sobs...sobs...sobs. 


Jikalau ku suarakan juga nak beli Mr. Vitamix ni harus Mr. Ijam berubah jadi "SHREK", sebab terlampau terkejut dengan harganya.Kalau dah beli, mama pulak buat perangai COROT "Hot-Hot Chicken Poops". Dah beli tapi tak buat buat homemade baby food, harus kena pelangkung sampai jadi "FIONA" versi color hijo.

Beaba Baby Cook VS. Baby Brezza

waaaaa, untuk buat pilihan antara dua jenama ni memang pening sket. Sebab dua-dua pun dari segi fungsi lebih kurang sama .Cuma, Baby Brezz, lebih mudah kerana boleh steam+ blend sekaligus. Harga Baby Brezza lebih murah iaitu boleh didapati pada harga RM 500 (hanya boleh didapati di USA) manakala Beaba Babycook Rm 739.00. Berat pun tak banyak beza yang penting dua-dua "portable".

Portable ye? Tapi nak letak dalam beg apa kalau nak bawa pi jenjalan ye?. Tang ni yang ada beza antara  Beaba dan Brezza. Beaba ni ada banyak assessori yang "colourful". Yang boleh buat mama rasa nak beli walaupun tak berapa nak perlu. Meh tengok gambo kat bawah ni:

Sumber:http://www.thebabyloft.com


Siap ada bag lagi Beaba Babycook ni. Stylo habis.Tapi perlu ker? Budget pun mama tak bentang lagi pada menteri kewangan lagi. Berangan jelah dulu, gigit jari. Walhal Baby Sofea punya barang mama pulak yang lebih.Kui, kui, kui :-P

2 comments:

  1. Salam, mana nak beli baby Breeza and beaba babycook yea.
    berminat pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam,
      beaba babycook boleh didapati di TBL (The Baby Loft)
      http://www.thebabyloft.com/catalog/product_info.php?products_id=3406

      p/s: baby brezza saya beli di online store beli di oversea..tapi ada juga keburukannya, saya punya rosak dan tiada warranty...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...