Beginnings

Sunday 7 October 2012

MILK: PEPTAMEN JUNIOR


Al-Kisah Susu Lagi!

Seperti yang sedia maklum, Sofea telah selamat menjalani pembedahan Gastrostomy Tube Insertion pada bulan Mei yang lepas. Alhamdulillah! Kami nampak ada perubahan tumbesaran pada tubuh Sofea, cuma saya ada sedikit kebimbangan dengan masalah tulang Sofea yang agak kecil. Lagi pula, semenjak menggunakan Gastrostomy Tube saya sudah mula memberikan bubur yang dikisar dan ditapis, kebiasaannya jumlah bilangan pengambilan susu adalah 5-6 kali sehari. Tetapi semenjak saya mula beri Sofea bubur, paling banyak susu yang diberi adalah 3x. Saya bimbang dengan pengambilan KALSIUM Sofea.Seorang rakan mencadangkan pengambilan susu PEPTAMEN JUNIOR 1-10 TAHUN, untuk diet lengkap yang  disarankan untuk kanak-kanak Cerebral Palsy

  • Susu Peptamen merupakan nutrisi seimbang 
  • ia mengandungi karbohidrat, protein, lemak dan 31 vitamin dan mineral
  • diperbuat 100% daripada whey,peptide-based formula
  • sesuai untuk kanak-kanak yang berusia 1-10 tahun
  • bebas laktosa dan gluten
  • halal
  • berperisa vanila
Setakat ini saya hanya memberikan susu ini sebanyak 2-3x seminggu, sebagai nutrisi tambahan kerana Sofea ada masalah "phlegm" apabila menggunakan susu yang bertekstur pekat.Kami tetap menggunakan susu berasaskan soya iaitu ISOMIL PLUS sebagai susu yang utama.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...